Påsktårta med dekoration av sockerpasta

 
Igår var det verkligen full rulle och på kvällen var det middag hos mina föräldrar. Några andra från byn var inbjudna och varje år brukar jag göra en påsktårta som vi har till efterrätt.
 
 
I år blev det inte riktigt som planerat då jag egentligen skulle ha påskliljor som dekoration. När jag och mamma skulle börja pyssla insåg jag att hon inte hade rätt typ av utstickare och jag hade glömt att ta med mina. Därför blev det gula blommor istället. Inte helt enligt plan men det får duga.
 
 
Den bruna sockerpastan som jag täckte tårtan med är från Ballinas och har chokladsmak. Fyllningen var "den vanliga" med hallonmousse och chokladfluff. Spacklade tårtan gjorde jag med en kanonbra smörkräm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0