Kroppkakor

 
Igår åt vi en riktigt smaskig maträtt (jag vet E att du tycker att maten i norr är underlig) då mamma bjöd på kroppkakor. Lillebor som vi alla säger ska bli kock var givetvis med och tittade på allt som mormor gjorde. Det som var riktigt spännande var när de sjönk i vattnet för att sedan flyta upp till ytan när de var klara.
 
 
För min del tycker jag att de smakar allra bäst uppstekta dagen efter och det var precis vad jag gjorde till lunch idag. Jag skär dem i skivor, steker dem i smör och häller skriat smör och lingonsylt över. Underbart gott. Lillebror smaskade även han i sig en hel del men Pyret bara spottade och fräsde och det föll henne inte i smaken.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0