CLINIQUE even better

 
Efter att jag fått barn började jag få pigmentfläckar i ansiktet. Åldern har nog också med det hela att göra (har ju faktiskt passerat 40 sträcket). Förra veckan satt vi och diskuterade just detta under en fikapaus och mina kolleger var helt på det klara med att ingenting kan få bort dessa fläckar. Vissa hade provat krämer och andra hade gått med på att släppa lasern in på skinnet.
 
 
Jag har blivit tipsad om serien even better från CLINIQUE som har ett dark spot corrector serum som faktiskt verkar fungera. Jag köpte mitt serum på väg ner till Barcelona och idag köpte jag en dagkräm med solskyddsfaktor 20 och även en rengöringstvål. Det ska tydligen ta fyra veckor innan resultatet från serumet visar sig men jag tycker faktiskt att det blivit bättre redan nu.
 
Serumet ska på både morgon och kväll. För att sedna förhindra att nya pigmentfläckar dyker upp är det viktigt att ha en dagkräm med solskyddsfaktor. Är det riktigt soligt hjälper det givetvis inte med 20 i styrka utan då får jag köra på med en vanlig solskyddsfaktor som är högre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0