Balkongblommor

 
Idag har jag varit hemma med barnen då Pyret inte har fått gå på dagis. Regeln är nämligen att hon måste vara feberfri en dag för att få komma tillbaka. Hon är dock hur pigg som helst och i morgon är det dagis som gäller.
 
När det nu går att utnyttja balkongen till fullo är det dags att fixa där ute. Barnen och jag tog därför en tur till Blomsterlandet idag och kötpe två olika typer av Petunia, timjan och basilika. Vi har även sått smultron och lite annat smått här hemma som också ska ut i krukorna.
 
Vädret har verkligen varit toppen idag men när vi skulle ut och plantera på balkongen började det blåsa och himlen blev mörk. Strax efter började det att regna vilket betyder att blommorna får stanna inomhus några dagar till dess jag har tid att plantera dem.
 
Vi har dessutom blivit med husdjur idag. I alla fall till på söndag och jag visar en bild i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0