Studsmatta

 
Idag har vi haft ännu en solig dag men mycket blåst. Killarna (maken, min pappa och Lillebror) åkte iväg med släpet på förmiddagen för att köpa tak- och golvlister. Det är lite kvar av renoveringen som vi började på förra sommaren och nu ska vardagsrummet och tv-rummet bli klart. Vi ska även kakla ovanför diskbänken i köket men efter det får det vara tillräckligt med fixande för den här semestern. Visst ja, jag har ju även två stora bunkar med falu rödfärg som ska målas på lilla gäststugan. Det får bli mitt uppdrag under de närmsta dagarna.
 
 
Jag, mamma och Pyret gick loss på studsmattan för att få upp skyddsnätet så att barnen änligen kan börja studsa. Precis när killarna kom hem var vi klara och det var två glada barn som fick utlopp för all engergi när de studsade runt.
 
 
Vi tog även en sväng till bonden som bor granne för att se när han gjorde höbalar med en mackapär som han hade satt fast efter traktorn. I flera dagar har det doftat nyslaget hö på ängarna utanför vårt hus och det är en av de bästa dofterna som finns.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0