Frukostvanor

 
Trots att barnen får frukost på dagis brukar de äta hemma innan vi går på morgonen. Jag försöker att variera frukosten så mycket som möjligt och har börjat inse att det ibland räcker med en hemmagjord smoothie eller någonting annat lätt. Pyret fick en kokbok för barn i julklapp med jättefina illustrationer gällande hur man bakar och gör annat smarrigt. Där hittade hon i veckan en fruktsallad med riven choklad. Hon ville gärna ha det en morgon och jag ställde upp och fixade en. Jag är lite hopplös och filear både grapefrukt och apelsiner vilket tar lite tid men blir både fint och smakar bättre enligt mig själv. Lillebror var tveksam i början och talade om att han inte äter sallad. När han insåg att det var frukt slukade han allt i skålen.
 
 
Lillebrors favorit just nu är dock en polarkaka med russin och flingor på. Mycket annorlunda men supersmarrigt enligt honom själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0