Hermès Hapi 3

 
Jag glömde helt bort att visa vad Hemma på ön fick i födelsedagspresent. Då jag vet att hon gillar Hermès gick vi ihop några kompisar och köpte armbandet Hapi 3 i mangofärgat skinn. Det är verkligen jättefint och jag måste säga att jag är "lite" avis på hennes fina armband. Tyvärr var det inte enkelt att få tag på det. Den enda affären som säljer Hermès i Sverige är NK i Stockholm och där hade de inte den mangofärgade varianten. När jag frågade om de kunde beställa blev svaret nej då de inte ägs av Hermès. SUCK.
 
Det var bara till att lyfta luren och ringa till Paris men med tanke på att min franska är aningen knackig gick det sådär. Så småningom kom jag i alla fall fram till en person som kunde engelska och jag lade beställningen på armbandet innan lunch en måndag och dagen efter försökte Fed Ex leverera den till min hemadress. Jag var dock på jobbet men snacka om snabb postgång. En stor eloge till Hermès för det. Nu går det inte ens att köpa just denna variant med det silverfärgade spännet längre så det var en himlans tur att jag fick tag på ett av de sista exemplaren.
 
Jag var ju tvungen att titta i förpackningen att det verkligen var rätt armband innan det skulle lämnas över till födelsedagsbarnet. Hade blivit aningens pinsamt om det legat två manschettknappar där i stället.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

Ni är inte kloka!! Jag blev så himla glad och lätt chockad när jag öppnade paketet. Tack så väldigt jättemycket.
Nu sitter jag i soffan med febrig lilla N. Hoppas ni har ett toppen kalas, vi får fira Pyret när vi ses nästa gång.
Kram

2013-02-03 @ 14:28:47
URL: http://hemmapaon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0