Att kunna åka skridskor

 
Maken är tvungen att jobba den här helgen precis som förra men jag och barnen bestämde oss för att hitta på någonting idag. Pyret har länge tjatat om att få åka till ishallen så jag packade ihop oss och lite fika för att åka på skridsko jakt. Lillebror har nämligen vuxit ur sina gamla skridskor och när vi väl hittade ett par styrde jag bilen mot ishallen.
 
 
Pyret är en mycket bestämd tjej och blir väldigt arg och frustrerad om hon inte klarar att att göra saker på första försöket. Så har det även varit tidigare när vi åkt skridskor. Hon har hållit sig krampaktigt i stödbågen som finns att låna i hallen och när det inte har gått som hon planerat har hon blivit sur som sjutton. Idag när jag hade båda barnen sa jag till Pyret att hon fick klara sig på stödbågen själv då jag måste hjälpa Lillebror som trillar omkull mest hela tiden. Efter några minuter på isen började hon släppa taget om bågen och efter en stund åkte hon runt på isen som om det var hur enkelt som helst. Hon är rolig hon och när jag och Lillebror ville åka hem fick vi sitta på läktaren och vänta då Pyret tog varv efter varv ute på isen. Visst blev det ett antal vurpor men hon reste sig upp och körde på igen utan minsta gnäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0