Taco på lite annorlunda sätt

 
Ja hörni, här händer det inte så mycket just nu. Vi är tillbaka i ekorrhjulet och utöver det är det träning och fokus på rätt typ av mat som gäller. Tyvärr går jag alltid "all in" när jag börjar med något nytt och så har det blivit med den nyttigare maten. Om jag tänjer på gränserna redan från början är det dömt att misslyckas men om jag sköter mig i början är min plan att jag kan unna mig lite på helgen och samtidigt äta strikt i veckorna. Visst, det kommer inte att vara tal om någon kakfrossa på helgerna men lite smaskigt ska jag kunna unna mig. Just nu är jag mest nöjd över att jag har fått bort mitt godissug.
 
Idag blev det taco till middag och istället för att lägga alla tillbehör i tacoskal använde jag och maken romansallad. Dock tyckte maken att det blev lite svårt att hantera och han bytte därför till isbergssallad som han gjorde små knyten av.
 
Jag gjorde också en superenkel guacamole som blev riktigt god. Här nedan kommer receptet:
 
2 mogna avocado
2 msk turkisk yoghurt eller créme fraiche
2 msk pressad citron
2 st pressade vitlöksklyftor
1 msk finhackad gul lök eller charlottenlök
 
Mixa ihop alla ingredienser. Jag var lat och använde en stavmixer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0