Pippiglas av Walter Hickman för Kosta

 
För några år sedan hittade jag och pappa en kartong med glas i huset i Jämtland. De är några massiva rackare och kallas för "Pippi" glas och är designade av Walter Hickman för Kosta. Vad jag förstår tillverkades de under 60 talen och jag tycker att de är jättfina men som sagt ruskigt tunga.
 
 
Pappa tog med kartongen till stugan i Finland och där har de nu använts sedan dess. Nu när stugan ska tömmas satte jag mig på en klippa med en hög tidningspapper för att slå in dem. Jag hittade en gammal dynamitlåda som skyddade dem i bilen på vägen hem. Meningen är att de åter ska åka upp till Jämtland där vi kan fortsätta att använda dem. Hemma behöver vi inte fler glas då vi har ett antal glasserier att välja på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0