På golfbanan

 
Idag bestämde vi oss för att åka till Lidingö golfbana och träna lite. Det var flera år sedan jag höll i en klubba sist och nu var det verkligen dags. Barnen har också egna klubbor men har inte slagit förut och det kändes som en lagom liten utflykt. Lillebror var mest intresserad av att äta i restaurangen men ville ändå vara med och slå lite.
 
 
Framme vid driving rangen var barnen sugna på att slå men när det inte gick så bra efter några försök gav Pyret upp (hon vill vara bra på allt med en gång) och Lillebror körde på ett tag till. För min egen del tycker jag att det gick förvånansvärt bra och jag blev riktigt sugen på att gå ut på banan och spela. Förhoppningsvis ska jag nog kunna få till det innan säsongen är slut.
 
 
Efter att vi slagit gick vi ner till putting greenen och barnen tyckte helt klart att det var bättre att putta än att slå. När vi kände oss klara gick vi till restaurangen som bjöd på grillbuffé. Riktigt smaskig mat och efterråt blev det givetvis en glass var till barnen.
 
 
Väl hemma gav jag mig ut på en löprunda och jag har aldrig haft få bra drag i benen som idag. Tyvärr var runkeeper helt ur spår de första kilometerna och det gick inte att få ut någon data men den näst sista kilometern sprang jag på 5:10 och den sista på 5:30. Inte illa för att vara mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0