Plus Plus till barnen

 
För några dagar sedan läste jag på Hemma på öns blogg att hennes barn lekte med något som heter Plus Plus. Hon talade om att hon nog var den sista att upptäcka detta men jag kan säga att jag inte har haft någon aning om vad det är tills igår.
 
 
På lunchen skulle jag köpa tre presenter och en av dem var till en femårig tjej. Då hon har det mesta (enligt mig) slog jag faktiskt till på ett paket pastellfärgade Plus Plus. För att förklara vad det är består paketet av små hårda byggklossar som ser ut som två ihopslagna plus. Det går att bygga både i 2D och 3D och det enda som sätter stopp för hur det kan göras är nog skaparens egen fantasi.
 
När jag sedan hämtade barnen på dagis rotade de givetvis igenom min påse från BR och sedan blev det inte bättre än att barnen fick paketet med Plus Plus och jag får helt enklet köpa ett nytt att ge bort. Pyret gjorde en krona helt på egen hand och Lillebror gjorde enligt honom en karta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0