Konvalescens

Nu är jag hemma igen från sjukhuset och mår efter omständigheterna betydligt bättre än vad jag trodde jag skulle. Tyvärr har det dock varit en sömnlös natt och det kommer att bli en tidig sängläggning idag.
 
 
Efter två dagar med flytande föda (igår fick jag bara dropp) längtar jag efter någonting ordentligt att äta. Enligt läkaren är det bara flytande som gäller eller möjligtvis mosad. Inte speciellt kul. Det är jättesvårt att hitta på någonting nyttigt och mättande som inte behöver tuggas.
 
Till lunch idag blev det en gammal klassiker som jag inte ätit på länge nämligen mannagrynsgröt med blåbärssylt. Jag fick inte in skeden i munnen utan fick suga av gröten från skeden. Tur att ingen ser mig när jag äter för jag grisar nästan mer än barnen. När jag åt lunch passade jag på att titta igenom mina nya kokböcker som jag köpt billigt på Coop och som innehåller massor av smaskiga saker.
 
Till middag blev det hemmagjord smoothie med banan, vaniljyoghurt, hallon och apelsinjos. Måste nog försöka äta någonting mer innan sängläggning då jag fortfarande är hungrig.
 
Här kommer en liten bild på min sargade kind. Jag är rejält svullen och ser alldeles konstig ut i ansiktet. Förhoppningsvis kommer det att lägga sig inom de närmsta veckorna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0