Kolbullar

 
På påskaftonen åkte vi med skotern till en liten sjö mitt ute i skogen. Det är en tradition här i byn att alla tar sina skotrar och åker just hit och sedan bjuds det på kolbullar, saft och pepparkakor. Kolullar är som en tjockpannkaka med fläsk och den grillas här över öppen eld. Till det serveras lingonsylt och det är verkligen supersmaskigt.
 
 
Vädret var som vanligt kanon och Pyret hittade en tjej i hennes ålder som hon kunde leka med. Det är skönt att kunna släppa lös barnen så att de kan göra egna små "mini" utflykter i naturen vilket inte går hemma med tanke på alla bilar som finns där vi bor. Efter ett tag hörde jag Pyret ropa på mig och jag svarade bara att -Ja, jag är här.
 
 
Senare insåg maken att hon klättrat undefär två meter upp i ett träd och satt fast och att det var därför hon ropat. Maken fick i alla fall ner henne och sedan tyckte Lillebror att han minsann skulle göra om samma sak vilket vi dock satte stopp för. Jag är inte så förvånad över att det var just min dotter som fastnade i trädet medan de andra barnen stod nedanför och tittade på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0