Räkmacka

Regnet vräker fortfarande ner. Nu har det hållit på i ett dygn och det verkar inte som om det kommer att sluta.
 
Jag är inte någon fantast då det gäller höst och vinter men en fördel är att vi är mer inomhus och hinner fixa i lägenehten. På morgonen packade vi ihop kläder, leksaker, en spjälsäng med alla tillbehör samt en barnstol och åkte iväg till en dam här ute på ön. Sakerna ska iväg till Lettland för att delas ut till behövande. Vi brukar skicka med saker varje år och det är ett bra sätt att rensa här hemma och städa ur barnens garderober.
 
 
När hungern började härja i våra magar åkte vi till Mariannes Saluhall för att äta någonting gott. Det blev pannkakor med gigantiska portioner grädde till barnen och maken och jag åt varsin räkmacka på osötat danskt rågbröd med 200 gram räkor. Mums!
 
 
 
Väl hemma fixade maken vardagsrumslampan så att den sitter över soffbordet och inte mitt i rummet som tidgare. Jag har nämligen slagit huvudet i den ett antal gånger och följden har blivit att den då slutar att fungera.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0