Ett nyttigare liv?

Efter all god mat i Österrike känner jag att min lite för stora mage inte direkt har blivit mindre. Visst jag ska inte klaga. Jag har alltid varit smal som en pinne och alltid klassat mig själv som underviktig men efter två graviditeter har saker och ting inte riktigt hamnat där det var tänkt. Magen, låren och rumpan har fått en hel del påfyllninga av extra fett. Många skrattar åt mig när jag säger att jag vill bli av med min mage och jag får kommentaren -Vilken mage talar vi om?! Jag behöver verkligen inte minska i vikt med tanke på att jag är 173 cm lång och väger 55 kg. Ett alldeles för lågt BMI enligt alla rön. För min del tycker jag dock att det har blivit ett problem att jag lagt på mig på vissa ställen. Byxorna är för små i midjan och tar jag en större storlek blir de för stora. Jag tycker inte om att ha bylsiga tröjor utan mer åtsittande men då är det inte speciellt kul att en liten valk klättrar fram ovanför midjan på byxorna.
 
Maken har själv gått ner 20 kg under det senaste sex månaderna och nu ska jag verkligen försöka att komma iväg och träna samt börja äta nyttigare. Kosten har jag aldrig brytt mig om tidigare då det inte har spelat någon roll vad jag ätit. Det har aldrig satt sina spår men nu börjar det att bli annorlunda. Det har säkert med åldern att göra då min sanslösa ämesomsättning nog börjar sakta ner något. Vi får se hur det går. Håll tummarna. Ikväll börjar jag i alla fall med ett 50 min träningspass när barnen somnat.
 
Under dagen idag har jag hunnit med att köpa lite sommarkläder till nästa sommar åt Pyret. Nelly har nämligen 50% rabatt på en hel del saker och detta kommer snart hem i ett paket till mig. Jag köpte även ett par shorts till Lillebor och trosor till Pyret.
 
 


Bilder: www.nelly.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0