Storstädning av Pyrets rum

Den här helgen har inte blivit som det var tänkt men det är sånt som händer. Lördagen spenderade jag med min pappa på akuten. Vi åkte härifrån 10.30 på morgonen och jag var tillbaka vid 17.00 snåret. Dock ska jag inte klaga på den svenska sjukvården. I början undrade jag varför det satt fem sköterskor på akutmottagningen som inte gjorde någonting annat än att prata med varandra. Sedan blev det full rulle med akutlarm, överfallslarm och många patienter som kom in. Dock kan det kännas aningen snålt med två läkare då hela avdelningen var full med patienter och det blev inte bättre av att en av läkarna tog lunch (vilket jag givtevis inte har någonting emot). De får verkligen jobba skiten ur sig under en arbetsdag och att ta en paus för att fika eller liknanade är inte att tänka på. Pappa fick i alla fall åka hem efter några timmar och vi får hoppas att han snart blir bättre med hjälp av medicinen han fick.
 
 
Idag har jag gått "all in" på Pyrets rum. Jag har under flera timmar gått igenom varenda sak i hela rummet för att slänga en del och lägga annat i lådor och ordna så att allt är på rätt plats. Nu behöver vi inte leta igenom hela rummet för att hitta ett spel eller ett pussel. Maken ordnade även en förlängsningssladd så att lampan på hennes skrivbord fungerar och han bytte även lampan i jordgloben. Nu är det verkligen ordning i hennes rum. Barnen har även haft roligt med leksaker som de glömt bort men nu hittat igen.
 
 

 

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: C

Hoppas din pappa blir bra!

2012-10-07 @ 22:26:33
URL: http://vadsaungen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0