Stilren adventskalender

 
Det är inte klokt vad tiden rusar fram. Innan vi vet ordet av är det december och fullt upp med julbestyr. Jag och maken har faktiskt redan inhandlat några julklappar till Pyret och Lillebror samt till några av deras kompisar som vi brukar utbyta julklappar med. Jag är lite i valet och kvalet om det ska bli en adventskalender eller ej. Barnen brukar få en chokladkalender men när det gäller kalendrar med saker i är jag tveksam till om det är någonting som vi ska ha här hemma. Visst, jag tyckte att det var jättemysigt när jag var barn men vi har redan så många leksaker och pysselsaker här hemma att vi inte behöver mer. Jag får helt enkelt fundera på saken.
 
 
Jag har i alla fall hittat en vit och stilren adventskalender som går att utforma lite som man själv vill. De små påsarna är gjorda i ett lite tjockare papper så att det inte ska gå att se vad som är innuti. Nummerlapparna klistras på påsarna och sedan är det bara att sätta dit det svarta snöret.
 
Bilder: www.familyroom.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0