Hemma med friskt barn

 
Efter lunch idag ringde dagis och sade att Pyret kräkts. Detta hände i samband med att barnen var i gymnastiksalen och lekte. Jag försökte som så många gånger förut att tala om att Pyret kräks om hon springer, hoppar studsmatta eller liknande. Dagisfröken var nog aningen rädd för att kräksjukan var på besök och när jag väl packat ihop mina saker och begett mig till dagis var hon hur pigg som helst.
 
Till saken hör att Pyret går på en utredning för att försöka komma fram till varför hon kräks när hon anstränger sig. Sist hon var hos doktorn var faktiskt igår. Nu ska vi vidare till Astrid Lindgrens sjukhus och förhoppningsvis kommer vi ett steg närmare lösningen.
 
 
Nu tog jag med mig både Pyret och Lillebror hem och de var hur pigga och busiga som helst. Då maken är borta ikväll bestämde vi oss för att mysa till det lite och göra chokladbollar. Båda barnen hjälpte till och sedan var det dags att rulla dem i strössel. Barnen fick välja sina favoriter och sedan satte de igång. Lillebror hade vissa svårigheter med att få dem runda och det såg mest ut som hamburgare. Goda blev de i alla fall och efter middagen smaskade vi i oss både en, två och tre stycken var.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0