Att börja rensa

Jag kan verkligen må illa av att det är stökigt och rörigt hemma. Dessutom går det inte att hitta en sak när det behövs och det är omöjligt att veta var just den saken för tillfället är. Därför har jag bestämt mig för att börja rensa och plocka här hemma. En sak per kväll ska det bli. Ibland blir det något litet och ibland någonting stort. Igår gick jag igenom alla lådor i den stora svarta skänken i hallen och kastade en hel kasse med onödiga saker. Dessutom blev det ordning och nu kan vi hitta våra saker igen.  Idag har jag gett mig i kast med badrummet och under tiden har maken packat undan våra vinterkläder i plastpåsar som han sedan sugit luften ur med en dammsugare.

Lillebror cyklar på en trehjuling
Foto: Privat

Efter middagen idag hade vi tid för att låta barnen cykla. Pyret fick nya stödhjul monterade då de gamla gick sönder efter förra årets cykelsäsong. Nu cyklar hon på som bara den men när vi tränade att bromsa i nedförsbacka gick det inte lika bra. Hon tycker att det är så kul när det går fort och därför ville hon inte bromsa utan skrattade bara för det kittlade lite i magen. Lillebror tycket att det är överskattat att använda pedalerna och sparkar sig hellre fram med en ruskig fart. Honom kommer vi verkligen få hålla koll på när det är dags att börja cykla på en riktig cykel. För tillfället får han nöja sig med en trehjuling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0