Marc Jacobs Daisy

Marc Jacobs eau so fresh

När jag var yngre kunde jag inte gå utanför dörren utan parfym. Jag kan fortfarande känna doften av parfymen jag använde men jag kommer inte ihåg vad den heter. Den såg ut som en turkos stor kantig kon med ett vinrött band runt mitten.

De senaste åren har jag inte ens ägt en parfym. Orsaken har varit att det varit inskrivet i reglerna på jobbet att man bör undvika parfym då någon kan vara allergisk. Jag kommer ihåg en tidigare kollega som använde Red Door och det formligen stank och när hon åkt i hissen på jobbet var lukten kvar hur länge som helst. Ingen höjdare med andra ord.

När vi nu åkte hem från London bestämde jag mig för att efter alla år skaffa mig en ny parfym. Jag ville ha någonting fruktigt och en av tjejerna som jobbade på Heathrow gav mig några förslag. Den jag fastnade för och sedan köpte var Daisy av Marc Jacobs. Den är riktigt fräsch och luktar gott utan att vara för stark. Nu duttar jag alltid på mig lite innan jag går hemifrån på morgonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0