Galet väder?

Vädret i min iPhone
Foto: Privat

För min del har del har det blivit mycket fokus på väder den senaste tiden. Svärmor är i Californien och har ungefär 32 grader på dagarna vilket jag är mycket avundsjuk på. Dessutom sticker maken till Las Vegas i helgen och där är det runt 36 grader. Själv ska jag också åka utomlands denna vecka men på mitt resmål är det regn och åter regn. En litet hopp finns dock om att det ska bli aningen bättre till på fredag då vi är där och förhoppningsvis kan vi lägga paraplyet åt sidan i några timmar. För säkerhets skull har jag kollat upp en stor galleria som ligger utanför Notting Hill dit vi kan bege oss om det regnar för mycket.

För några dagar sedan när jag som vanligt skulle uppdatera mig på vädret undrade jag om min iPhone hade fått spunk. Det stod att det skulle bli 57 grader varmt i Stockholm under dagen och jag trodde att min telefon var på väg att lägga av. Till sist insåg jag att jag måste har lyckats ändra inställningen från celcius till farenheit. Trist tyckte jag. Visst, 57 grader kanske är i överkant men det vi har idag tycker jag är i underkant. Hit med sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0