Afternoon Tea på The Dorchester

Dag 2 i London spenderade vi inledningsvis på Kensington High Street. Det var nämligen dags för shopping igen. För min del blev det en klänning från Jigsaw. Om det inte vore så dyrt skulle jag utan problem kunna köpa upp halva affären för de har så snygga kläder. Jag provade dessutom ett par stövlar i mocka med hög klack som var "to die for" men tyvärr var de för stora i skaftet precis som alla andra stövlar jag provar.

The Dorchester London

På eftermiddagen begav vi oss till The Dorchester. Det är ett femstjärnigt hotell som ligger vid Hyde Park. När vi klev in genom dörren var det som att komma in i en helt annan värld. Snacka om att det luktade pengar. Själva hotellet var hur fint som helst med marmorgolv och kristallkronor. Vi var där för att äta afternoon tea och då fick vi sitta på The Promenade. Det var stora soffor och fåtöljer som vi formligen sjönk ner i och omgivningen var hur lyxig som helst. Servicen var kanon och vi njöt av varenda sekund. På slutet spelade pianisten "Happy birthday to you" och syrran fick en minitårta med två ljus i. Om jag hade hur mycket pengar som helst skulle jag garanterat bo på ett hotell som detta när jag är ute och reser.

Födelsedagstårta The Dorchester

Själva afternoon tea bestod av snittar av olika slag, en vanlijpanacotta med hallon, scones med marmelad och clotted cream samt fantastiska bakverk. Till det valde vi ett te som heter Paris. Det påminner lite om det te som heter Champagne och grädde och var otroligt gott. Jag tror aldrig att jag har druckit så mycket te på en och samma gång i hela mitt liv.

Afternoon tea på The Dorchester London

Afternoon tea på The Dorchester London

Afternoon tea på The Dorchester London
Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0