Vilken morgon...

Paketinslagning
Foto: Privat

Redan igår när vi hade familjen S (minus barn) här på middag insåg jag att morgonen idag inte skulle bli vad jag hoppades på. Att den dock skulle bli helt annorlunda var inte vad jag trodde. Min njursten har varit elak mot mig i flera veckor och igår kväll var den värre än värst. Tyvärr fungerar inte de sprutor och mediciner som jag tidigare fått och nu är det dags att gå in i en ny fas. Nu är det morfin och kodein som gäller. Inte det roligaste men vad ska jag göra då jag inte står ut med smärtan? När jag vaknade i morse insåg jag att jag inte kan hålla mig upprätt och då var det dags för mirakelmedicinen. Surrig som attan i huvudet blev jag men smärtan släppte mer och mer.

Tyvärr är det inte bara jag som är sjuklig i familjen och Pyret hade för en månad sedan streptokocker i underlivet. Hon har ätit Kåvepenin men när det kom rosafärgat kiss igår och hela underlivet är rött igen ringde jag till jourmottagningen på morgonen idag. Maken och Pyret fick åka till barnakuten Danderyd medan jag (halft snurrig av medicinerna) fick ta hand om Lillebror.

Tack och lov gick allt bra för dem och efter några timmar var de hemma igen. Det bästa tyckte Pyret var att de hade saft och mariekex som man fick ta så mycket man ville av.

Idag är det fullt schema då vi ska på 2-års kalas och direkt efter det på middag hos familjen R i Duvbo. Det gäller att ta med sig några piller så att jag klarar mig igenom dagen. Jag har även passat på att slå in lite fler presenter då det nästa helg är ytterligare två barnkalas.

Paketinslagning
Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0