Doggy Bag och Cookie Bag

Cookie bag med rocky road muffins och macarons
Foto: Privat

Jag älskar att gå ut på restaurang och äta och då går jag gärna lös på tre rätter för säkerhets skull. Det skulle ju vara trist att missa någonting smarrigt. Vissa restauranger har gigantiska portioner och då brukar jag be om en doggy bag att tag hem. Ibörjan kändes det lite pinsamt men jag inser att varför slänga maten om den är god och dessutom brukar restaurangpersonalen uppskatta det då det visar att jag tycker om maten.

Idag fick jag hem en cookie bag. Det var nämligen Hemma på ön som hade kalas för sin 4-åriga dotter och då jag inte mår toppen fick maken åka dit själv tillsammans med barnen. Vilken tur jag har att värdinnan packade en cookie bag till mig som jag ska smaska i mig när Pyret har gått och lagt sig. Det är två rocky road muffins och tre macarons.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0