Påfyllning av vardagsglas

 
Idag fick jag nog av våra "josglas" från IKEA. De har blivit ruskigt repiga i diskmaskinen och dessutom har de av någon mystisk anledning minskat från sex glas till fyra. På lunchen sprang jag till optikern för att köpa nya linser och då passerada jag Cervera som hade stora skyltar om 50% rea i skyltfönstret. Givetvis kunde jag inte stå emot utan traskade in för att se om jag kunde göra några fynd. Mitt framför ögonen på mig stod en stor uppsättning med glas från iittala. Precis vad jag behövde och med rabatt dessutom. Det blev åtta tumbler 22 cl i klarglas med de fina ränderna på. Inte en chans att IKEAglasen får vara kvar efter detta. Längtar till att få dricka jos till frukost i morgon.
 
Middagen idag åt vi på balkongen och barnen fick (aja baja, jag vet att det är mitt i veckan) hallonsaft i var sitt nytt glas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0