Lillebror 2 år

Chocholate chip cookies och hallongrottor

Idag fyller vår lille kille 2 år. Tiden går så vansinnigt fort och nu har jag inte någon liten bebis här hemma längre. Han kommer alltid att vara min lilla kille men nu börjar han faktiskt bli stor. Orden formligen rinner ur honom och han är väldigt bestämd med vad han gillar och inte.

I morse kom jag, maken och Pyret in till honom och sjöng "Ja må han leva". Födelsedagspaketet slet han upp men blev aningen besviken när det låg en mini kånken där i. Han och Pyret slåss alltid om hennes när det är matsäck på dagis en dag i veckan och nu har han alltså fått en egen. Destå gladare blev han när han senare på dagen fick ett sängklädesset med Cars på av mormor och morfar. Jag fick bädda sängen med det och han tycker nog att det är toppen att ligga och sova tillsammans med blixten mcqueen. På bilden ser ni den chokladbakelse som jag köpte från Gateau för att fira efter middagen. Pyret lyckades äta upp både sin egen och halva min.

Senare på kvällen åkte maken iväg till en kompis för att titta på fotbollsmatchen och jag har bakat inför kalaset på söndag. Idag gjorde jag chocolate chip cookies och hallongrottor. I morgon ska jag börja med tårtorna och göra en omgång hallongrottor till. Under tiden har det känts som om jag står och hoppar i köket och det beror på att det är Summerburst på Stadion ikväll. Herregud vad basen känns här hemma. Efter klockan 00.00 har de dock slutat men vad jag förstår är det samma visa i morgon igen.

Nu är det dags att gå och lägga sig för jag är riktigt trött. Sov så gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0