Barnkalas

Lillebrors 2-år dag

Idag var det dags för Lillebrors 2-års kalas. Jag tror nog inte att han förstod så mycket av det och han såg riktigt förlägen ut när alla stod upp och sjöng "Ja må han leva". Alla paket som han fick tyckte han däremot var desto roligare. Temat för presenterna var helt klart från filmen Cars och nu har han både badlakan, sängkläder, pussel, duplo och bilar med det temat.

Cars tårta



Jag gjorde två olika tårtor till idag. En carstårta med jordgubbsmousse och mjölkchokladfluff. Den andra blev en godistårta med blåbärsmousse och vit chokladmousse. Lillebror sken som en sol när han såg carstårtan. Tyvärr kan jag inte säga att det var en av mina bästa skapelser men det blev en hasttårta och med tanke på det blev den helt ok.

Godistårta

När alla gäster gått hem köpte vi hem sallad och satte oss på balkongen i solen och smaskade. Lillebror somnade sedan som en stock och nu är det snart Pyrets tur att krypa ner i sängen.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Vilka fantastiska tårtor! Vilken födelsedagsfirare hade inte blivit världens lyckligaste av dessa!

2012-06-20 @ 03:08:14
URL: http://karriaristan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0