Vi har blivit med marsvin

Långhårigt marsvin

Marsvin
Foton: Privata

När jag var liten hade jag alltid husdjur. Jag har hunnit med kaniner, marsvin, hamster, fiskar och små kycklingar runt påsk varje år. Min syster hade till och med vandrande pinnar men det var ingen höjdare då de förökade sig något kollosalt och sedan fanns det vandrande pinnar i hela huset. Maken däremot har inte haft husdjur och är inte speciellt intresserad när jag säger att vi kanske skulle kunna köpa kaniner.

Vi har ett kompispar som i morgon åker till Thailand och vi har fått äran att ta hand om deras marsvin. Det är perfekt. Vi får pyssla om dem i några veckor och sedan åker de tillbaka till sina ägare. Pyret tycker att det är spännande och de bor i hennes rum. Hon fick ha en av dem i knät en stund men hon tyckte att det kittlade och ville hellre gå ut i vardagsrummet för att se på tv. Lillebror däremot blev helt hysteriskt glad när han såg dem och går runt deras bur och småskriker av glädje.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0