Sugarpaste (rosetter, hjärtan, blommor och fjärilar)

Jag har börjat pyssla med tårtorna inför Pyrets barnkalas i helgen. Jag brukar alltid göra modelleringarna några dagar innan då det tar lite tid men jag är orolig för att denna sockerpasta stelnar ruskigt fort och att det då inte går att forma modellerna runt tårtan. Jag brukar använda Ballinas sockerpasta men när B´s Skafferi stängde ner köpte jag en redan färgad variant från en annan leverantör. Kanske inte min favorit men jag får hoppas att det fungerar den här gången. Ni får se mer framöver.

Fjärilar och blommor av sockerpasta sugarpaste

Hjärtan och rosetter av sockerpasta sugarpaste

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0