Slutsmaskat

Hemmagjorda kakor och godis
Foto: Privat

Nu är det nya tag efter julhelgerna och godisförbudet är på igen (i alla fall fram till påsk). Alla kakor och godisar från julen är uppätna och så många nya kommer inte att göras. Pyret frågar varje dag om det är lördag då hon vet att det är godis som gäller på lördagar. Det blir inte mycket men vi åker till affären och hon får välja fem bitar lösgodis. Det är verkligen en riktig höjdpunkt för henne. Hon får sedan äta godiset när Lillebror sover på förmiddagen då han inte behöver lära sig vad godis är.

Jag vet inte riktigt hur jag och maken ska komma över vårt sötsug men cashewnötter och frukt kanske gör tricket.

Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

Vi kör också godisförbud hela familjen. Får se hur det går för ungarna, och för mig. Har en snäll kollega som precis varit i Finland, gissa vad han köpte hem för choklad till, mig... Kram

2012-01-10 @ 15:53:43
URL: http://hemmapaon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0