Rea på Polarn o. Pyret

Jag och en kollega insåg att vi måste muntra upp oss lite med tanke på det trista vädret och gav oss iväg på en shoppingrunda på lunchen idag. Det blev en hel del spring men inte så mycket köpt. Vi gick i alla fall in på Polarn o. Pyret som nu har 50% rabatt på mycket både i butiken och på nätet. Då Pyret börjar växa ur sina 98 plagg köpte jag på mig lite i storlek 104. Det blev en lila och en röd tröja samt en mörkblå- och vitrandig klänning med fickor och avtagbar huva. Den randiga kommer inte Pyret att sätta på sig frivilligt men jag tycker att den är så fin och jag ska nog komma på något sätt att få henne att tycka om den. Dagens favorit var helt klart den röda med blommor på framsidan.

Nu är klockan strax efter 22.00 men Pyret har ännu inte somnat. Hon och Lillebror sover så länge på morgonen att det är hopplöst att få henne i säng på kvällen. Hon har legat tyst ganska länge när hon nu har förklarat att det faktiskt inte går att sova. Maken har dockat iPoden i hennes rum och nu ligger hon i sängen och lyssnar på Madicken. Jag ska i alla fall krypa ner i sängen. Det är inte varje dag jag somnar före Pyret, om det nu någonsin har hänt.

Tröjor och klänning från Polarn o. Pyret
Foto: Privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0