Monopol med visakort

Monopol med visakort
Foto: Privat

Igår hade vi familjen K här på middag och spel. När barnen somnat plockade maken fram vårt Monopol som vi fick för över fyra år sedan av mäklaren när vi köpte lägenheten. Spelet har inte öppnats sedan dess och jag kan lätt säga att Monopol är det tråkigaste spel jag vet. De andra ville i alla fall spela och jag besämde mig för att vara domare. Det behövdes verkligen med tanke på att det fuskades en hel del hos alla de tre spelarna. Lite annorlunda från när det spelades Monopol när jag var liten är att det idag inte finns några pengar. Varje spelare får ett visakort som sedan sätts in i en dosa för att laddas med pengar eller dras bort pengar ifrån. Dock var det lite irriterande att dosan lät varje gång en transaktion gjordes.

Idag var jag ute länge med barnen i parken och Lillebror var så trött efterråt att han nästan somnade i min famn när vi gungade tillsammans innan hemgång. Resten av dagen har gått åt till att städa ut julen vilket känns lika skönt som att få ta fram sakerna i december.

I morgon börjar maken jobba efter sex månaders pappeledighet. Nu börjar vårt livspussel på riktigt. Lillebror börjar inte på dagis förrän om två veckor och då jag har väldigt mycket på jobbet rycker svärmor ut och är barnvakt till Lillebror två dagar i kommande vecka och även veckan efter det.

Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

Trode du älskade att spela spel med mrK ;-) Lycka till med livspusslet, vi har ett par veckor kvar innan min hemma man blir en knegar man igen. Kram

2012-01-15 @ 20:57:08
URL: http://hemmapaon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0