Kompishelg

Nu har vi avverkat ännu en härlig helg som gick i vänners tecken. På lördagen var det dags för Pyrets bästis B att fylla 4 år. Det firades med många barn och en mycket hög ljudnivå från deras sida. De blir verkligen som galna när de träffas och får röja runt tillsammans. Senare på kvällen kom svärmor över för att vara barnvakt och jag och maken åkte till Hemma på ön för att fira hennes födelsedag. Det var verkligen supermysigt och som vanligt var maten och efterrätterna fenomenala. Maten var från Säbb och Blomqvist (jag hade också dem på min 40-års fest) men alla desserter hade hon gjort själv. Det var gudomligt gott och vi blev bjudna på chokladpavlova med lemoncurdgrädde och färska bär, chokladmacarons med hallonfyllning, chokladcupcake med rocky road topping och en mjuk kaka med hallonfyllning. Ni kan förstå att vi nästan rullade därifrån.

Lillebror lägger pussel
Foto: Privat

Idag blev det en lugn dag då det blev lite att dricka igår vilket varken jag eller maken är vana vid. Pyret och maken åkte iväg till söder för att gå på konsert på Göta Lejon. Vi köpte biljetterna för halva priset på Groupon för några månader sedan. Konserten bestod i att Amy Diamond, Sara Edwardsson och Nassim Al Fakir sjöng och uppträdde med sånger från Barnkammarboken. Jag och Lillebror stannade hemma och lade pussel. Det är hans nya favorit och han lägger både knoppussel och lite enklare varianter utan problem. En av hans absoluta favoriter är ett pussel där han lägger olika djur på sina platser och då låter dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0