Diverse från B´s skafferi

Baksaker från B´s skafferi
Foto: Privat

Runt jul såg jag att B´s skafferi skulle lägga ner och jag passade på att köpa upp mig på lite produkter då det var 45% rabatt. En del av sakerna kommer väl till pass i början av februari då det blir födelsedagskalas för Pyret två dagar på rad. Min plan är att göra en våningstårta som ser ut som ett slott (har aldrig tidigare byggt på höjden), en vit tårta med lila rosetter, fjärilar och hjärtan samt en godistårta med chokladfingers runt om. På måndagen efter att kalasen gått av stapeln kommer jag att vara helt slut. Maken undrar varför jag plågar mig igenom sena nätter för att fixa dekorationerna till tårtorna men det är någon slags terapi för mig. Det är så skönt att kunna jobba med händerna och se någonting växa fram som någon dessutom förhoppningsvis kommer att tycka om.

Det jag beställde från B´s skafferi var muffinsformar i två olika varianter, lila sockerpasta, chokladbönor, pärlemofärg, rosettutstickare samt utstickare för bokstäver och siffror med ejektor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0