Sjuka barn

Tidningen Hembakat
Foto: Privat

Nu har Lillebror gått och lagt sig och Pyret är nästa på tur. Rödvinet är redan upphällt och jag ska snart slå mig ner i soffan och läsa tidningen Hembakat. Det ska bli skönt att ta det lite lugnt med tanke på att det har varit fullt ös hela veckan.

Redan i onsdags kväll insåg vi att Lillebror hade blivit sjuk och inte kunde gå till dagis på torsdagen. Jag var på jobbet redan 06.40 och jobbade fram till lunch för att sedan byta av maken. På fredagen var det min tur att vara hemma hela dagen. Vissa tycker det är så mysigt att vara hemma med sjuka barn men jag måste säga att jag blir helt slut. Pyret har fått vara hemma trots att hon bara hostat av sin förkylningsastma men Lillebror hade feber både i onsdags och torsdags kväll. På dagarna har han varit snorig och superhostig men annars har det varit fullt med spring i benen och inte en lugn stund. Enda gången då lugnet lägrat sig är när han sover efter lunchen. Då har jag och Pyret passat på att spela spel.

Lillebror leker med Brio tåg

Pyret spelar Fia

Lillebror är sjuk
Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0