Godistårta och fjärilstårta

Nu är Pyrets kalas över för den här gången. Idag hade hon bjudit in kompisar från dagis och deras föräldrar. Totalt blev det fjorton barn och de skötte sig helt exemplariskt. Det var kul att kunna prata en stund med föräldrarna också då det sällan är att vi hinner säga mer än hej om det nu inte är så att vi träffas i parken ibland.
Godistårta med chokladfingrar och godis

Idag bjöd jag på en godistårta med hallonmousse och maraboumjölkchokladfluff. Barnen blev som galna i den tårtan men det var mer godiset de ville åt än tårtan. Fjärilstårtan är fylld med kokosmousse och limemousse. Samma som igår med andra ord. Även idag använde jag sockerpasta från Fun Cake. Jag kan säga att jag alrig mer kommer att använda deras pasta då den är katastrofdålig. Den stelnar jättefort och spricker när jag lägger den på tårtan. Det har aldrig hänt när jag använt mig av Ballinas. En urusel sockerpasta med andra ord. I fortsättningen håller jag mig till den vita Ballinas med chokladsmak. Pyret fick än en gång en massa fina presenter och precis som igår blev det en hel del spel och pyssel vilket är toppen. Hon fick även en utstyrsel med spö, diadem, kjol och vingar som hon nu sitter med i soffan. En av favoriterna är silverarmbandet med en rosa katt och en glittrig sten som hon fått av "pojkvännen" H. För ett tag sedan visade hon den för mig och sa - Det är inte klokt vad fin den är.

Fjärilstårta med kokosmousse och limemousse

Fjärilstårta med kokosmousse och limemousse

Fikabuffé med tårtor, bountybollar, rulltårta och kladdkaka
Foton: Privata

Det är en hel del smask kvar och det blir mina och makens jobbarkompisar som får smaska på dem i morgon. Det ska bli skönt att bara slappa lite framför tv:n idag när barnen gått och lagt sig. Någonting annat orkar jag verkligen inte göra. Tack och lov har maken städat undan i köket för det har sett ut som ett smärre bombnedslag. Att dammsuga och så väntar vi med till i morgon.

Tack alla för de fina presenter som Pyret har fått under dessa dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0