Bokrea

Nu har bokrean börjat. I år har jag bara fått en katalog som kommit i brevlådan och i vanliga fall brukar jag få ett antal som jag noggrant går igenom. Som vanligt tittar jag mest på sidorna för kokböcker och bakböcker men enligt min make behöver jag inte fler. Oj, oj, oj vad fel han har. Om jag ska vara riktigt ärlig skulle jag nog hålla med om att jag inte behöver fler bakböcker men en och annan slinker på något konstigt sätt ner i kundkorgen i alla fall. Hittils har jag i alla fall köpt 277 sorters kakor av Jan Hedh, Godis av Elisabeth Johansson, Mer Halv Åtta hos mig och Med Mycket Grönt av Markus Aujalay.

277 sorters kakor, godis och mer halv åtta hos mig
Foto: Privat

277 Sorters kakor
är som en gammal kakbibel där alla "gamla" recept finns med på fikabröd som farmor bakade en gång i tiden. Det finns dock plats för lite nytänkande och det finns även recept på makroner. Däremot lyser allt vad cupcakes och dekorerade tårtor heter med sin frånvaro.

Godis handlar om hur man gör eget godis. Det är en hel del recept på olika smaksatta polkagrisar vilket vissa kan tycka är lite svårt att göra. Då min familj gör vanliga polkagrisar varje jul kan det vara kul att göra tuttifrutti polkagrisar mitt i sommaren.

Mera Halv Åtta hos mig är fylld med smarriga recept. Det finns mängder med förrätter, huvudrätter och efterrätter. Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Den här boken tycker jag är helt klart bättre än den förra och det kommer att lagas mycket mat från den det lovar jag.

Med Mycket Grönt
visar att man inte måste vara kanin för att äta sallad och grönsaker. Här finns det en mängd smarriga recept på sallader, röror och dressingar. Maken har dragit ner på snabba kolhydrater och äter inte jättemycket av ris, pasta och potatis. Då är denna bok toppen för att hitta andra alternativ.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0