Att älska Massimo Duttis stickade

Stickade tröjor från Massiomo Dutti i silke, chashmere och bomull
Foto: Privat

För många år sedan var jag en riktig H & M tjej som köpte många saker billigt men blev aldrig nöjd. Sömmar gick upp och passformen blev efter några tvättar alldeles fel. Under de senare åren har jag bara köpt sånt som jag anser att jag faktiskt kommer att använda och jag tittar alltid på vad det är för material på plagget jag köper. Även om det blir lite dyrare så håller plagget hur länge som helst vilket faktiskt gör att det blir billigare i långa loppet. Om jag dessutom räknar med att jag är ett reamonster (köper nästan alla mina och barnens kläder till 50% rabatt) blir det inte så blodigt på penningafronten.

När det gäller stickade tröjor köper jag dem bara från Massimo Dutti. Jag har sedan tidigare ett antal tröjor av ull eller cashmere från ett antal fina märken med ofta blir de väldigt varma och även noppiga. Det som är så underbart med tröjorna som jag köper hos Massimo Dutti är att de innehåller väldigt mycket silke. Detta gör att de är varma och sköna på vintern och svala på sommaren. Dessutom har jag aldrig råkat ut för att dessa tröjor noppar sig. Helt fantastiskt med andra ord. De flesta jag har köpt innehåller runt 50% silke och resten bomull och cashmere och kostar runt 350 kr på rea vilket är helt suveränt. Aldrig att jag köper en tröja med bara cashemere igen. Silke är verkligen min melodi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0