40,8 grader

Det var tyvärr Lillebrors temperatur enligt termometern igår kväll. Det var bara att ösa på med Alvedon men vid 05.00 tiden i morse var febern tillbaka och då låg den på 39,6. Efter mer Alvedon var febern borta i morse men på förmiddagen var den på 37,5 och vi får hoppas att den inte stiger. I måndags var maken med honom till läkaren och det visade sig att han har streptokocker och nu får han penicillin vilket han verkligen avskyr. Tyvärr verkar det inte ha hjälpt mot febern men vi får hoppas att det nu vänder. Just nu ligger han och sover då han har varit ganska trött och dåsig några dagar.

Då Lillebror är sjuk blir det mycket innetid även för Pyret. Favoriten är att rita vilket jag tycker att hon gör nästan jämt. Hon brukar producera ungefär 5 teckningar per kväll och jag börjar undra var vi ska lägga alla. Igår bestämde hon sig för att rita en kyckling och jag måste säga att jag gillar den skarpt.

Pyrets ritade kyckling
Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0