Roy Fares och att se ut som en cognacmedwurst

Jaha, ja. Då var det dags för ett besök på Cityakuten igen. Andra gången på två veckor. Strax efter att jag kommit till jobbet i morse såg jag att jag fått röda prickar på händerna och underarmarna. Märkligt tänkte jag och drog upp tröjan för att då se att jag var prickig som en cognacmedwurst på magen. Efter en närmare titt är det lika illa på ryggen och upp över halsen. Benen ser inte heller så trevliga ut. Sedan började det att klia. Mamma mia vad det kliar.
 
Enligt läkaren som jag träffade idag gör min nedsatta njurfunktion att jag inte längre tål penicillinet som jag fått och jag måste nu sluta att ta det och istället ta två olika typer av allergimedicin. Hoppas att jag i alla fall ser ut som en normal människa till nyår.
 
 
Efter sängläggningen av barnen idag har jag suttit och tittat i boken Sweet av Roy Fares som blev "Årets konditor 2010". Jag fick den av min syster med familj i julklapp och den innehåller en mängd smarriga recept. Någonting därifrån kommer jag att servera på nyår då det är jag och maken som ska ordna efterrätten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0