Letterpress

 
Oj, oj, oj vad vi har haft sköna dagar här hemma. Barnen har sovit länge på morgonen och vi har ofta inte ätit frukost förrän vid 10-tiden. Vi har även passat på att träffa en massa kompisar och igår åkte vi till familjen S för lek, fika, middag och givetvis spel. Tyvärr har jag varit urdålig på Settlers den senaste tiden men jag får helt enkelt ta och skärpa mig och ge de andra en match igen. Fru S hade fått fina muffinsformar av sin svärmor och vi blev bjudna på kärleksmums i dem. Jättefina formar men aningen svåra att ta sig in i när det väl var dags att äta.
 
Idag har vi haft ett syskonpar från dagis på besök tillsammans med deras föräldrar. Maken ordnade lasagne till oss alla och jag bjöd sedan på kladdkaka och lite annat julgodis.
 
 
Som ett litet tidsfördriv (som om jag skulle har brist på saker att göra) har jag genom maken upptäckt spelet Letterpress på mobilen. Jag brukar inte hänga med gällande de olika spelen och Song-Pop kunde jag inte ens spela då det blev strul med nedladdningen till telefonen. Letterpress är i alla fall ett ordspel på engelska. Jag måste faktiskt säga att jag är riktigt duktig på engelska ord men stavningen har jag tappat en hel del.Det är så lätt när allting ändå rättstavas när jag skriver mail och brev på jobbet. Detta spel är därför toppen så att jag får träna på stavningen igen.
 
I morgon ska jag jobba men det känns helt ok med tanke på att det sedan är några dagars ledighet att se fram emot. Just nu sitter jag med datorn i knät i vardagsrummet och Lillebror har krupit in under vårt väldigt låååååga soffbord och somnat. Inte allt för bekvämt kan jag ana men han smackar gott med nappen i munnen och ser ut att ha det hur bra som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0