Züny - dessa underbara djur

Bilder: www.ommdesign.se
 
Jag har ett antal gånger varit inne på Illums Bolighus och tittat på de fina djuren från Züny. De ska egentligen användas som bokstöd men jag tycker att de är lite för fina och borde få en lite mer central plats. När det väl blir ordning i barnens rum kanske de får välja ett djur var och sätta på någon hylla. Djuren är handgjorda och tillverkas endast i ett visst antal. En nackdel är att de är gjorda i konstläder vilket borde göra att deras livslängd blir alldeles för kort i detta hem. Mina barn har en viss förmåga att leka ordentligt och ganska hårdhänt med sina saker.
 
Apropå det måste jag berätta vad Pyret gjorde i fredags. Vi åkte på födelsedagskalas till makens farbror och det var en massa kusinbarn där som Pyret och Lillebror lekte med. Farbrodern har ett eget företag och jobbar hemifrån och i sitt "kontor" har han därför lite andra saker än vad vi har här hemma. Plötsligt kom makens kusins fru fram till mig och berättade att hennes dotter och Pyret stoppat ner händerna i pappersstrimlaren. Ve och fasa!!! Vilken tur att någon varit smart nog att dra ur sladden. Det var tydligen den andra flickan som var hjärnan bakom operationen men det är precis någon sånt som min lilla dam lätt skulle kunna hittat på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0