Underbart med ärliga människor

Nu är vi tillbaka på ön efter två veckor i Jämtland. Första veckan renoverade vi huset och andra veckan slappade vi tillsammans med familjen S och bara njöt av att vara lediga. Igår blev vi alla bjudna till mina föräldrar för att äta våfflor till lunch. Det är aningen märkligt men jag kom på att Lillebror aldrig ätit våfflor och att Pyret endast gjort det en gång när hon var liten. Båda gillade det i alla fall och det gick i både våfflor, sylt och grädde.
 
Potatisblomma
 
 
Tidigt på morgonen idag åkte vi ner till Östersund för att ta flyget till Stockholm. När vi varit hemma några timmar ringer en dam från SAS och undrar om vi flugit med SAS från Östersund idag. När jag svarade ja undrade hon om vi glömt någonting. Då kom jag på att maken hade Paddan framme under resan och när jag sa att det nog var den som saknades höll hon med mig. Nu är alltså maken och Lillebror på väg ut till Arlanda för att hämta hem den. Vilken tur att det var en ärlig människa som hittade den och inte någon som stoppade på sig den för möjligheten att få en gratis.
 
Det ska bli skönt med en hel helg framför oss innan det är dags för jobb igen på måndag. Jag tycket dock inte att det är allt för illa då vi har en resa inbokad till Österrike i september och för mig blir det även Barcelona i oktober. Mycket härligt att se fram emot med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0