Redfoot regnstövel

 
Jissus vilka härliga stövlar jag har fått tag på. För några månader sedan hade Campadre en kampanj på skor och stövlar från Redfoot. Sedan tidigare har jag deras ballerinaskor i olika modeller som går att vika ihop och stoppa ner även i den minsta av handväskor. Jag har länge tittat på deras hopfällbara regnstövel men inte köpt den förrän nu. Materialet är någon form av våtdräktsliknande variant och därför kallar jag det inte för gummistövel och den är inte hård i materialet som en gummistövel brukar vara. Ett stort plus är att modellen är väldigt slimmad över foten och sitter som en smäck. På insidan finns ett tunt fleecefoder och det går att tvätta stöveln i tvättmaskinen. Det häftiga är sedan att det går att vika ihop stöveln och fästa ihop den med snodden som sitter i skaftet. Mycket bättre än så blir det inte och det är nästan så att jag vill att det ska börja regna för att få en ursäkt att använda dem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0