Höstblåsor

 
Det är fortfarande en sjukstuga här hemma. Lillebror fick feber i måndags och i morse var jag med honom till doktorn då han har en läskig inflammation i ett finger som inte vill bli bättre. Jag blev aningens förvånad av vad läkaren kom fram till. Han har som sagt inflammationen som måste behandlas med penicillin men sen har han även vatten bakom trummhinnan och höstblåsor. När hon visade mig Lillebrors handflator såg jag att han hade en massa prickar där vilket jag inte såg i morse. Han hade även blåsor i munnen och svalget. Stackars kille. Inte undra på att han varit lite kinkig med maten de senaste dagarna. Det tog sedan halva dagen att leta reda på penicillinet som är slut hos tillverkaren men det fanns en flaska kvar på ett av apoteken här på ön.
 
När vi väl kom hem fick han en glass för det verkar vara en av få saker som han kan få i sig och dessutom var han så duktig hos doktorn att han verkligen var förtjänt av en. Till middagen var han vrålhungrig och slukade tre kycklingspett och en portion pasta. Nu kommer maken att vara hemma med honom i två dagar då han inte får gå på dagis förrän på måndag p.g.a. smittorisken.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0