Lugn lunch?

Lund på sushi, snapple
Foto: Privat

Igår fick jag sitta ner i lugn och ro inför lunchen med sushi, en snapple och nya numret av Plaza. Samtidigt tittade jag på Gok´s Fashion Fix som jag verkligen tycker är bra. Gok är en stylist från England som försöker få kvinnor att klä sig bättre än de gör. Med små medel och kläder från de vanliga kedjorna formligen förvandlar han dem. Jag skulle gärna vilja ha en fashon fix för att få lite ordning på mig. Enligt Gok räcker det med att ha 24 "items" i garderoben vilket inkluderar skor och väskor. Lite snålt kan tyckas men de saker han tar fram går verkligen att kombinera på en mängd olika sätt vilket gör att den ena outfiten inte är den andra lik.

Idag har jag två sjuka barn här hemma. Lillebror har fått en ögoninfektion (sprids tydligen som en löpeld på dagis) och Pyret är hostig och har sin förkylningsastma. Hon skulle nog kunna gå på dagis men har jag Lillebror hemma kan jag lika gärna ha Pyret hemma.

Frågan om en lugn lunch kan jag besvara utan betänketid. Svaret är nej. Jag får nog vara glad om det blir någon lunch till mig. Barnen går alltid först och sedan brukar det inte bli så mycket varken mat eller tid kvar till mig. Snart ska vi i alla fall upp till mamma och pappa och då har mamma lovat att föda mig med en massa mat så att jag kan gå upp de kilon som jag tappade när jag låg på sjukhuset.

Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

Usch stackare, själv jobbar jag hemma med febrig lilla N. Hoppas hon piggar på sig för hon skall ju egentligen till farmor imorgon. Ha det så bra i lappland. Kram

2012-04-03 @ 11:44:22
URL: http://hemmapaon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0