Att glömma en födelsedag

Chokladbakelse från Gateau
Foto: Privat

Jaha, nu har jag gjort det igen. Jag missade att maken fyller år idag.

Det började i morse med att jag gick upp riktigt tidigt för att vara på jobbet i tid. När makens väckarklocka ringde klev han inte upp och jag börjde undra om han sovit dåligt på natten och var trött. Efter en stund kom han upp och jag frågade om han var trött men han bara svarade att han inte var särskilt trött. Jag slängde sedan på mig jackan och stressar iväg till bussen.

På eftermiddagen får jag ett mail i mobilen som talar om att maken fyller år idag. Åh, vilken ångest. Hur sjutton kan jag glömma det?! Jag kastade mig på telefonen för att gratta men maken var inte direkt överlycklig. Resten av dagen har jag gått omkring och skämts över mig själv. Jag är inte känd för att komma ihåg födelsedagar men detta tar nästan priset.

Jag gick lite tidigare från jobbet för att hinna in på Systembolaget. En tidigare jobbarkompis jobbar nu där och är utbildad sommelier och tipsade mig om ett gott vitt vin. Det blev ett vin som heter Keller Riesling von der Fels från 2010. Vinet är torrt och har en smak av gröna äpplen, päron, mineral, citrus och örter. När jag hämtat barnen från dagis gick vi till Gateau för att köpa varsin chokladbakelse vilka är våra absoulta favoriter. Maken ska givetvis få en present också men det återstår att se vad det blir. Idag fick presenterna bli vinet och bakverken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0