En härlig helg

Pyret leker med förpackningsmaterial

Så här glad blev Pyret när jag fick min beställning från Tårtdecor. Jag visste att det skulle bli en hel del att städa upp men det var det värt. Jag kommer själv ihåg hur kul det var när jag fick leka med förpackningsmaterial när jag var liten. Bubbelplast var det bästa. Jag brukade springa på den och höra hur det smällde.

I helgen har det varit full rulle som vanligt. I lördags var vi hemma hos Hemma på ön för att fira att stora N fyllde 6 år. Som vanligt hade E gjort fantastiska bakverk. Hennes kladdkaka med choklad ganache, mini marshmallows, jordnötter och dumle var helt fantastisk. Så otroligt smaskig!!!! Då maken var på svensexa hade jag ansvaret för barnen själva på kalaset. Lillebror lyckades ändå smita ut genom köksdörren och ta sig till sandlådan som han spanat in. Det är ingen bilväg utanför utan en liten lekplats mellan husen men efter det hade jag stenkoll på honom hela tiden.

Idag var jag och Pyret hos hennes bästis B och lekte. De bjöd på nybakade scones till lunch. På eftermiddagen åkte hela familjen till min syster med familj. Där bjöds det på kycklingspett och spett fyllda med mini mozzarella och coctailtomater vilket är Pyrets favoriter. Jag åt också så att jag trodde att jag skulle spricka. Till barnens lycka tog syrran fram en massa gamla leksaker som hennes söner lekt med när de var små. Både Pyret och lillebror blev saliga när alla saker kom fram.

I morgon börjar allvaret. Första jobbdagen på ett år och tre månder. Oj, oj, oj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0