Lovisa Burfitt "All Tomorrow´s Parties" är uppe på väggen

Lovisa Burfitt All Tomorrow´s Parties
Foto: Privat

Det var länge sedan jag beställde Lovisa Burfitts All Tomorrow´s Parties från Wonderwall. Den har legat i sin rulle som den skickades i och bara väntat på att jag ska köpa en ram. Tyvärr har det varit alldeles för mycket att göra men i veckan åkte maken och svärmor iväg till IKEA med en lång lista. Han införskaffade då en ram på 70 x 100 cm och jag har monterat ihop tavlan idag och den är så fin på väggen i sovrummet. Tyvärr är inte bilden den bästa då hon har fått blixten från kameran mitt på knät.

I övrigt har dagen idag varit helt underbar. Det är nämligen första dagen på drygt två månader som jag inte har ont i ryggen. Jag kan knappt komma ihåg längre hur det är att inte ha konstant ont. Det värsta är att jag tappar suget att göra någonting och försöker bara hålla mig på fötter. I både fredags och lördags låg jag på soffan på kvällen och bara bet ihop av smärta. Stackars maken har under en lång tid både fått stå för städning, handling och matlagning.

Idag har jag alltså hunnit med massor. Pyret och jag åkte iväg på dans och sedan åkte hela familjen iväg till familjen E för att äta en samskig höstlunch. Vi fick åka därifrån lite tidigare än vad våra småtjejer hade önskat men maken hade bokat in sig på ett pass på gymet. Då fick jag möjlighet att fixa lite hemma vilket jag inte har haft ork att göra på mycket länge. Jag röjde bland våra skor (var kommer alla skor ifrån)? Ibland tror jag att det är två familjer som bor här och inte bara en. Alla sommarskor packades undan. Nästa moment var att gå loss med dammsugaren och fixa i ordning i vårt sovrum samt montera tavlan.

Sedan lurades jag av att klockan i köket inte var omställd och fick panik när jag insåg att maten inte skulle bli klar förrän sent. Jag började fixa såsen till den ungsbakade laxen och var glad när maten serverades en timme senare. Maken påpekade att middagen var serverad tidig. Då insåg jag att klockan gick fel och att den inte var mer än 17.00. Efter maten var det dags för maken att bada barnen medan jag fortsatte fixa lite.

Nu hoppas jag bara att ryggen ska hålla några dagar för i morgon är det sjukt mycket att göra på jobbet och det är helt nya arbetsuppgifter så ni får hålla tummarna för att allt går vägen.

Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

IKEA, igen.... ;-) Skönt med ryggen, hoppas det håller i sig!! Kram

2011-10-30 @ 21:01:33
URL: http://hemmapaon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0